Alla inlägg under oktober 2010

Av Åza - 13 oktober 2010 11:21

ja idag var det kallt men underbart när man promenera till dagis med Lovisa.... så här får gärna hela hösten fortlöpa, då lider man ingen risk för depressionn inte o det närmsta dagarna ser iaf lovande ut.... Lovisa hon cykla till dagis, den Ungen ÄLSKAR att cykla o hon är riktigt duktig på nu också, på både gott o ont... hon blir lätt för stöddig och tror att jhon är oövervinnerlig på cykeln så ständiga påminelser om att man MÅSTE titta på vägen o cykla inne vid kanten... tjat tjat tjat.. ständigt känner man sig som en tjatmamma.


Sen vi tog bort den övre meddrassemn i sängen för tre dagar sen så hare jag sovit betydligt bättre men man måste fortfarande kolla Isaac var femte minut känns det som jag vaknar med ett rygg orolig för att han inte längre andas...


Nu har vi de lite soft här hemma... dock är lillebror inte så sammarbetsvillig som man gärna hade önskat, hade planerat hinna en del idag men är redan långt bak i de schemat!


I efter middag blir det en tur till centan med pappa för o leta present till mamma som inom kort fyller 60...

Av Åza - 12 oktober 2010 16:46

kollade runt bland bilder som vi tagit under året.... o hitta den bild på min sessa som spexar som vanligt....  

Av Åza - 12 oktober 2010 16:29

japps ikväll är det fotboll som gäller här hemma på storbildstvn.. ja jag kan väl inte säga att jag tycker det rä så roligt men som tur är så har vi en tv till o datorn som jag kan rioa mig med... dock är det trevligt det kommer lite kompisar så man kan få snacka lite=) Björn ska tom göra oss sällskap vid middagen idag o det är aldrig fel!


det funkar super med Lovisa på dagis igen, hon hade ju en epriod innan sommaren som hon absolut INTE ville till dagis o var JÄTTE ledsen var gång vi lämna henne.. hon var så rädd för att vi inte skulle hämta henne eller att vis kulle dö nör hon inte var med.. stackars liten men nu har allt kommit till sin ro igen... jag tror det var mycket för lillebror som skulle anlända som gjorde att hon hade ångest o kraftig oro.


lillebror är nu upp i matchvikten 4800 gram o är 57.5 cm lång =) En riktig BIFF är det som vi frodar här hemma... just nu sussar han så gott i vagnen också o har gjort sen vi hämta storasyster kl 14 =)





Av Åza - 12 oktober 2010 10:37

som rubriken lyder är de de som hänt nu på morgonen... varit o vägt o mätt lillebror och sen passa jag på att få min influensa vaccin när vi ändå var där så man slipper sitta med barnen  i kö dem spcifika dagar de annanrs är almän vaccination.

Sessan är på dagis idag så ska passa på o vila lite nu när lillbrorsan sover, har ju även maken hemma så då kan mn vila extra länge =)

Av Åza - 11 oktober 2010 17:17

   


Mina Älsklingar <3<3  

Av Åza - 11 oktober 2010 17:02

ja vad ska man inelda med då på denna nya blogg som man så fint skapat... kommer nog skriva oma llt mellan himmel o jord, tankar, uppgånbg nedgång, motgång o medgång=) allt som livet bjuder på o allt som man "missar"


håller på o kämpa ner min vikt nu... fick en underbar liten prins den 4 september o nu har man ca 25 kg man ska kämpa ner.. startblocket gick förra fredagen o i freadags hade jag gått ner 0,5 kg så inte fy skam.. ska ta mig till simhalen o lösa simkort nästa månad också så man får rört på fläsket lite =)


Har idag varit i svalöv o fikat med Underbara jossan o carina... alltid lika mysigt o träffa dem =) vi ska införa tradition nu att ses varannan vecka o käka frukost en dag o alternera oss emellan =) alltid kul o ha något att se framemot =)


när jag sedan kom hem så skicka jag ivög make o stora tösen till lekan, jag matta lillkillen för att sen lägga han i vagnen o bege oss ut vi också i detta underbara väder  som vi har idag.


om en stund blir att ta sig till svalöv igen för att få lite massage =) *längtar*

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Bloggar värda att besöka =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

vad föredrar du??
 kött
 fisk
 kyckling
 vegetariskt

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards