Alla inlägg under november 2010

Av Åza - 30 november 2010 22:11

var idag väg o simma o efter en vecka utan simm så kändes de underbart att simma idag =) var tom inte kallt när jag skulle i badet snarare tvärtom.. men var dock super frusen när jag hoppa i =)


Vi var duktiga idag maken o jag o tvätta bilen när vi var inne i landskrona... dock fick jag befara de som oftast drabbar en när man tvättar bilen i 10 minusgrader utan att smörja liserna.. jo när vi kom ut från badet så var dörrarna fastfrusna... som tur var fick jag upp ena bakdörren så fick gå in de hållet o krypa fram till o öppna dörrarna =) haha man är ju smidig som en ko :P


goda hamburgare avnjöts efter badet idag.. kändes osm jag inte ätit på hundra år så hungrig jag var =)


jag kan numera knäppa min vinterjacka.. den sittar tight MEN jag kan knäppa den :P det går alltså framåt!!!!

Av Åza - 30 november 2010 11:51

de där med att presentera sig själv har aldrig avrit en stark sida från mig men jag ska göra ett försök iaf!


Jag är en gift kvinna på 31 år som har två Underbara barn, lovisa 4,5 år och Isaac snart 3 månader. bor i ett nybyggtb hus i en håla i mellersta skåne, trivs knaon och skulle inte kunan tänka mig ett annat ställe att bo på med min lilla familj!

Just nu är jag mamma ledig, annars jobbar jag som Undersköterska i hemvården i Lund: trivs bra med jobbet men de är slitsamt för kroppen.

på min fritid idag så simmar jag två dagar i veckan, jag är en ständig kämpe med min vikt o så även nu. Framförallt nu efter jag fått barn! Men denna gången ska jag lyckas att hålla vikten nere de har jag bestämt mig för =)

Intressenjag annars har är, film , heminredning, resa både till varmare o kallare väder... Älskar åka skidor (även om det inte sker så ofta nu förtiden), musik sång o dans...  sen man blev mamma så sätts en del av ens egna intresse åt sidan.. Nu är det ju barnene som kommer först, att mysa och hitta pås aker med Lovisa är super kul!


hmmm tror nog det får räcka med presentation =)

Av Åza - 30 november 2010 11:49

Lite här och var bland bloggar på nätet cirkulerar just nu en slags "30 dagars tema-bloggande". Det går ut på att man varje dag under 30 dagar skriver inlägg med fasta ämnen. Det lät faktiskt ganska roligt så jag hoppar på detta jag också! Men jag kommer förstås skriva vanliga inlägg under tiden också.

Gör gärna samma sak på din blogg! :-)

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här
saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Av Åza - 30 november 2010 11:35

har iadg varit på ventilationssalmtal, o ja idag var det jobbigt efter veckans om gått men alltid skönt att få prata av sig lite! Nu ska jag inte dit förräns om tv veckor... känns lite sådär men vi fick inte ihop en tid nästa vecka...

Kräkte imorse igen o mår Ganska så illa... min kära vän som jag pratat med idag tror sig att det är en reaktion på veckan s om gått... tydligen inte helt ovanligt!! Bara o gilla läget o försöka läka så ska de bli bra hoppas jag!!


trött på att må så här iaf...


ikväll ska jag dra mig iväg o simma.... tvingar iväg mig!!!!

Av Åza - 29 november 2010 16:01

vakna imorse med att jag hade världens huvudvöärk o mådde ILLA.... gick upp o kräkte trodde jag åkt på magflunsan men inget mer kräk sen dess... dock känner jag mig Jäkligt seg i kroppen o ff smått illamående... kank vara så mycket men ingen flunsa iaf så skönt... frö denna gången... fick sova till kl 12 idag.. guda skönt var de...

Lovisa har varit ute o busat i snön idag, själv har jag hållt mig inne... hon är så go för hon roar sig själv så himla bra, hon har en jäkla fantasi o kreativitet, fantastiska lösningar o resonemang på saker o ting( efter sin pappa) Älskar mitt lilla busfrö så mycket <3

När hon säger mamma kom jag vill säga dej en sak.... du mamma, jag Älskar diej eller du mamma jag tycker om dej... hur varm blir man inte då.. eller när hon säger... mamma du är så söt...hon är rolig nu cokså när jag försöker gå ner i vikt, det är mycket frågor om varför o hur... härom morgonen sa hon.. mamam vet du... din mage är faktiskt mindre nu=) Söte  

Av Åza - 28 november 2010 19:47

köpte lite pepparkaksdeg innan idag när vi var o handla o jag harf rösökt övertala Lovisa att vi skulle baka dem imorgon men hon skulle tvunget göra de IDAG.... =) så de var bara att sätta igång o baka ut dem =) mysigt var de!!! Även Isaac var med på en hörna ;)

            

Av Åza - 28 november 2010 14:29

Jag o Lovisa tog bilen o for in till citygross för o veckor handla, och ni som säger att City gross är billigt ni har alltså helt FEL för de är de inte.... Kan lika bra handla på ica maxi... nu brukar vi handla på Willys i Lödde o där är det prisskillnader... men orka inte köra till Lödde idag på alla småvögar så därför blev de citygross i landskrona men Aldrig mer....

På vägen hem köpte vi med oss lussebullar som vi skulle fika på när vi kom hem... har inte haft tid o ork att baka egna men köpta de går lika bra de =) o mummsigt var de =)

samtidigt så invigde Isaac sin matstol.. han tyckte det var kul men fatta nog inte riktigt var han hamnat =)


            

Av Åza - 27 november 2010 20:35

ja för nåfn dag sen så trilla en kompis i trappan emd deras dotter... man blir ju livröädd o då snacka vi om att vi MÅSTE fixa halkskydd till vår trappa... ni vet såna där fina halvmånemattor. ÅÅÅ ja de måste vi verkligen göra för idag dunsar Göran ner för trappan... blir ju livrädd, tur han inte hade Isaac eller Lovisa med sig.. Nu MÅSTE vi verkligen fixa sånär där "snygga" skydd till trappan.... Han klara sig bra.. men lär nog vara öm i ryggen imorgon... =( min "lille" plutt... ;P

Presentation

Bloggar värda att besöka =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

vad föredrar du??
 kött
 fisk
 kyckling
 vegetariskt

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards